a story to tell :'((

(A girl and guy were speeding over 100 mph on a motorcycle)
Girl: Slow
down. Im scared.
Guy: No this is fun.
Girl: No its not. Please, its to scary!
Guy: Then tell me you love me.
Girl: Fine, I love you. Slow down!
Guy: Now give me a BIG hug.
(Girl hugs him)
Guy: Can u take my helmet off and put it on? Its bugging me.

In the paper the next day: A motorcycle had crashed into a building because of break failure. Two people were on the motorcycle, but only one survived.
The truth was that halfway down the road, the guy realized that his brakes broke, but he didn't want to let the girl know. Instead, he had her say she loved him, felt her hug one last time, then had her wear his helmet so she would live even though it meant he would die.

Monday, May 24, 2010

i can do so much better :DD

Where is your boyfriend?
i don't have one

Name something you did yesterday?
pergi makan nasi ayam penyet dengan cik bubu

Last person you text messaged?
my hunn : diffan sina binti rabu

What color is your hair?
hitam, kdg2 perang.haha

What was the last thing you cried over?
tentang masa lampau.tibe tibe muncul depan mate.terkesima.akhirnye, menjurai jue pade malam harinye.

What is something you really want right now, be honest?
mini cooper.no doubt

Is there anyone on your mind that shouldn't be?
yes.he shouldn't be there.get out!

Do you have a little sister?
yes :) my little 'murtabak megi' hehe.qistina :))

Do you like to listen to the radio when you are in the car?
haha.lawak lawak.kete sy tade radio.dicurik.malas nak pasang da.tapi mmg akan bukak 'radio manual' lah.haha :DD

What are you listening to?
paula deanda - doing too much

Do you sleep with a fan on?
u'uh.bak kate bff sy tuh.malaysia panas. *kalau ko nak tau,sarawak tu lagi panas dari johor taw.hah :DD


Do you get good morning texts from anyone?
pernah dapat.tp dat time pon belom bgun lagi.tengah hari baru perasan msg tu.haha

Where is your cell phone?
on my tummy.depan lappy nih.duduk atas katil.tgu mase nak tdo.

Will you be up before 7 am tomorrow?
lambat sgt tu.6 am da bgun solt subuh.pastu tdo balek bantai sampai kakak aku kejut.haha

Do you wish you were somewhere else right now?
nope.dont think so.anak dare duk uma diam diam.

Did you speak to your dad today?
nope,belom lagi.skrg waktu tido lagi jam 0153.nanty lah pagi pagi siket.

Will tomorrow be better than today?
tomorrow should be better than today :)

Do you want to see somebody right now?
yepp.extremely :'(

Your current relationship status?
kat facebook tulis Widowed

Do you like it when you get kissed on the forehead?
:'( sangat suke && sangat rindu.

Are you waiting for something?
mase yang berlalu.

Do you think the last person you kissed cares for you?
kiss nak blah.cik bubu.yepp, i think she do ;)

Do you text message a lot?
i prefer call the person instead of text 'em. && rather ppl call me instead of texting!

When is the next time you'll kiss someone?
bile jumpe rakan saya esok ;))

What was the last thing you drank?
susu low fat - dutch lady *sekarang kena minum susu one glass per day -.-"

What would your name be with the first three letters?
NUR out of nurul

Do you think you'll be married in 10 years?
erk?yes please! propose me quickly bole ta lembab?

Did you have a good day?
everything seems normal saje.

If you could move right now would you?
bersyukur ape yang ada :)

Are you happy with the way things are going right now?
frankly, not much.

Do you like being in pictures?
unquestionably, yes.i enjoy ppl snapping pictures of me ;DD

Where will you be in an hour?
on my bed *menguap -.- zZzz

Is your heart broken right now?
never fix it since the last person broke it.yet

Do you believe in love?
had to.its freaking hurt me every time i found one.

Do you think relationships are even worth it?
yes.if they f*cking trust each other.it does worth it

Have you ever done anything outrageously dumb?
its a daily routine ;)

Have you ever kissed anyone and never saw them again?
never.&& i dnt want to.

Are you someone who worries too often?
in spades, yes. i do

Have you ever been back-stabbed by a friend?
everyone does.and its f*cking s*ck!

Who was the last person you cried in front of?
dinding bilik saya dikire tak? emm,cik bubu yang sedang lena tidur.

Spring or summer?
snow jugak :DD summer lah :)

Are you wearing make-up right now?
na'ahh~

Confused about anything?
something -.-"

Do you prefer to call or text someone?
definitely, CALL!

Do you have a secret that you aren't telling anyone?
am not that secretive.i think i haven't not-telling-people-bout-anything :)

Baju warna apa yang sedang anda pakai?
dark brown-esprit.top

Last text message? With whom?
dfanheartcore *dy baru sampai jb.yeay! :)

Last phone call? With whom?
husband da'2nd.tngah drive -.-"

Last website?
dfanheartcore, anatomi picisan si gadis serta alter ego dot blogspot.com ;))

10 orang sahabat terbaik anda :

1. nordiana hanifiah
2. diffansina binti rabu
3. sheera apisah
4. cik bubu
5. blurr&co
6. family 9crews
7. miss&&mrs sy.
8. roomate
9. hajar marina
10. the juniors

Pilih seorang dari sepuluh yang di atas. Siapakah orangnye?
aduhh!susa.semua tabole ke? ciss! emm, nak pilih dfan lah.sbb dy tag aq nii.

Kenangan pahit yang pernah anda alami bersama rakan anda.
kenangan pahit dy adalah kenangan pahit saya.

Rakan karib anda bermula dari huruf ape?
D, diffansina binti rabu

5 perkara yang anda suke tentang rakan karib anda :

1. dy bongok!suke wt sy 'bergelak' haha ;DD
2. tidak berkire.susah senang hadapi bersame
3. tetap pendirian
4. suke dy duk sebelah aq time drive.co-pilot terhebat ;))
5. idea bernas panas serta bernenas dy.haha

*byk lagi.semua pon aq suke kat scandal aq sorg nih ;)

5 perkara yang anda tak boleh lupa tentang kawan karib anda?

1. ketuk sket ;)
2. kesangapan csaa beliau jue ;DD
3. waktu first time dress-to-kill dy.hahahahahahaha *nyaris ta knl ko
4. s'org yg tinggi imaginasi bile bercerita *sengal ko!haha
5. waktu maen2 buat muke paling buruk dy.haha

*dan byk lagi.waktu kite bersame.pinky promise sy ta akan lupe :) leps you.

Bila kali pertama jumpa rakan karib anda?
first time kat orientasi kolej kami.dy satu group ngan saya.cume lambat sehari masok.then,kami berjejak kasih.sbb rupe2 nye dulu mase darjah 6 ktorg pernah satu class pastu pernah masok pertandingan nyanyi same2.haha

Adakah anda sayang rakan karib anda?
without doubt! sangat :DD

Pernah hug and kiss kawan karib anda?
like hell-to-the-"o" ! well, of cos laa.derhh -.-"

Pernah tersepak kawan karib anda?
dy kate byk kali.then, byk kali lah.haha *wlaupon aq tapena igt pon fang.haha

Pernah mengumpat kawan karib anda?
heyh.sentiase.tiap hari aq ngumpat ko ngan teddy bear aq nii.asl malam jep mimpi ko.haha

Kali terakhir anda ketawa dengan kawan karib anda?
tadi.dalam phone :)

Kali terakhir anda marah dengan rakan karib anda?
lame sudaa :DD belajar memaafkan org utk org laen belajar memaafkan diri anda.

Anda mahu rakan karib anda jadi apa untuk anda?
bestfriend saya hidup mati.

Pesanan anda untuk rakan karib anda:
dfan, awk da besaa kn.jgn eh ehh wat dunie lintang pukang just sbb ko nak minum air pakai botol susu jep.haha

5 orang yang masih hidup yang korang tak boleh lupa.

1. family terchenta sy.
2. husband
3. my top ten in the list *up there.prev Q.
4. miwaa.haha *tbe2 teringat kat u darla ;)
5. dak2 kolej yg masih hidup *sbb soalan nii kate yg hidup -.-"


5 barang yang korang sayang nk buang.

1. pemberian org *semestinye
2. rambut sy
3. teddy bear sy
4. botol perfume sy
5. semua brg kepunyaan sy

3 benda yang diimpikan dan harap akan menjadi kenyataan satu hari nanti.

1. hv a successful career
2. dpt kawen ngan org yg betul2 syg sy && hanye sy seorang.
3. makes my parents proud of me :)

Based on those questions.. Why??
who wouldn't?semua org pon nak semua tu kan? ;) besides,its my life.suke aty aq lah nak ape.dewh -.-"

1. Besides your lips , where is the favorite spot to get KISSED?
dahi serta pipi :)

2. How did you feel when you woke up this MORNING?
nak-mandi-lah kind of feeling.

3. Who was the last person you took a photo WITH?
si mimi saya.dy seekor kucing lah tapi ;DD sy jarang amek gambar bersame org laen.

4. Would you consider yourself SPOILED?
haha.lawak tol soalan nih.yes, i am spoiled! haha

5. Will you ever donate BLOOD?
selalu lah kat kolej tu ;DD willingly to gv mine .amek lah!

6. Have you ever had a best friend who was of the opposite SEX?
mestilah! blurr&co aq pon most of them lelaki tawu? ;)) leps leps mereka.

7. Do you want someone to be DEAD?
ishh.ta baek tawu? of cos lah kalau boleh! haha

8. What does your last text message SAY?
adoiii, perlu ke? sy tules : "ishh.tanaa la.sy tanaa jmpe awk"

9. What are you thinking about right NOW?
am thinking "how to answer these questions", lol.

10. Do you want someone to be with you right NOW?
yes, if you dont mind? :)

11. What was the time you went to bed last NIGHT?
around 2am almost three, act

12. Where did you buy the tee you are wearing NOW?
butik esprit.ta igt kt outlet mane.

13. Is someone on your mind right NOW?
ye.ad :)

14. Who was the last person who text YOU?
husband aq nii haa tabole tdo sbb bosan.tbe2 msg nii.

Upload a picture of you in a position that you hated the most.
geez, ko tade keje ke nak tgk?aq lagi tade keje na upload.

Four names that friends call you.
a) amy
b) tuanputerii
c) kecik
d) azmi

*dan byk lagi.believe me!

Four most important dates in your life.
a) 4th march
b) dates are not-so-important-to-me ryte now.
c) -dull-
d) -dull-

Four things you have done in the last thirty minutes.
a) blog-ing
b) texting with my husband
c) listening to my mp3
d) mencari tempat duduk selesa di duduk

Four ways to be happy.
a) having
b) so
c) much
d)fun!

Four people you miss from your past.
a) khalida hani
b) c dy
c) encik labucci
d) my mom.

Four gifts you would like to receive.
a) mini cooper satu.red one please! :)
b) roses. white;red
c) candle light dinner for two
d) bear bear *walaupon da byk gilee :DD

Four of your favorite hobbies.
a) fb-ing
b) blog-ing
c) csaa-ing
d) lepak-ing

Four places or country you want to visit.
a) paris
b) pulau kapas * nak jugak dfan! haha
c) australia
d) bandung! *sbb na shopping.brg dy mura && lawa lawa ;DD

Four favorite drinks.
a) avocado+milk+chocs blend *nyum nyum
b) lychee+milk *terbaru
c) teh o ais lychee gelas besaa
d) vanilla shake

Four things always found in your bag.
a) purse
b)make-up *eyeliner,lip gloss,lip balm,compact power jep laaa
c) handphone
d) sudoku and pen

Four favorite colors.
a)pink
b)red
c)black.
d) white

Top four hangouts.
a) tanjung, csaa
b) ali B, csaa
c) ss, csaa.
d) rumah, ats katil.

Top four you love so much.
a) family
b) besties semua
c) my teddies&&stuff
d) my pets :))

Top four 'things' that are special to you.
a) semua pemberian org ada specialty masing2
b) semua brg sy jue begitu
c) semuanye lah.
d) paham tak? SEMUA.

TAG BY :

www.dfanheartcore.blogspot.com

hari ini cerita

kadang kadang aku rase heran dengan tingkah laku manusia nii.ade yang membenci tanpa sebab.ade yang cari pasal tanpa arah tujuan.yang mengerti tapi dibenci.yang mahu difahami tapi ditolak tepi.yang menyayangi tapi menafikan.yang mahu tapi tak pernah tunjuk effort langsung yang dy nak.yang da buat habis habisan tanpe jemu tapi tak worth dengan ape yang dy usahakan tuh.ishh, kalau nak list setiap jenis perangai yang ade kat manusia nii.lambat lagi lah aku nak tido ;))

sebenarnye yang aku nak cerita ini hari pasal sikap manusia.sikap mereka mereka yang ta pernah ade perasaan "belas kasihan".kenape ye? kadang kadang aku tengok muke memang pecah rumah abes lah kalau gune bahase sindiket nii.tapi kat sudut hati dy mesti ade perasaan sayang.perasaan nak ber-bini, berkeluarga lah -.-" tapi ade tu jugak yang aku tengok. muke handsome macam matsumoto jun *saje nak promote husband jap.haha* tapi hati macam bangkai yang penuh ngan taik kambing serta lalat berterbangan sini sane sambil berparty sakan serta bersosial bersame ulat sampah (saje nak kasi korang lagi geli.heh) seorang perompak,pencuri,peragut.kenape? perlu ke kite judge seseorang itu berlandaskan sesuatu?tidak.

jadi disini, aku nak cakap. aku sendiri tak tau sebetul mane ape yang aku cakap. sebab mungkin memang betul orang yang muke pecah rumah tu ade perasaan sayang semua tu.tapi mungkin jugak dy seorang yang dayus memukul mencaci menghina isterinye selepas berumah tangge?mungkin. and lelaki handsome tapi hati busuk macam taik kmbing tu pulak kat sudut hati dy sebenarnye seorang yang baik.dy jadi macam tu sebab terdesak.niat di hati hanye mahu menolong orang orang miskin yang bersepah macam daun kering lepas musim bunge.wlaupon dengan care tak baik.tapi itu yang terlintas kat kepale otak dy yang sempit tu sbb mase kecik2 dulu dy ta pernah pergi sekolah.mungkin.

yang perlu korang tau.ape yang kau nampak bukan ape yang kau tau.tiade sesiape yang ade hak untuk judge orang laen melainkan kau telah diiktiraf sebagai hakim negara yang sah disisi undang undang ;)) eheh.

last but ot least, ungkapan dari sahabat saya.ingat laa. kau tu dah perfect sangat ke nak cakap org laen macam tu? ;)


p/s : Is tú mo ghrá, dúr! && Eu te amo, idiota!

Wednesday, May 19, 2010

RESPONDresponded ;))

mr / mrs anonymous said :

actually amy, love is everything.
but depends on what happen.
u just need to grow up to take the curse of love professionally
usually, freshie je yg always indeed gila with a guy.
becos dy baru na kenal erti cinta.
but some of ur words, i do agreed.


thanks for the respond thou :))
anyway, i just wanted to highlight here that i dnt say that u hv to let go
or simply ignored all the love thingy around you.
we might hv diff perspective on LOVE
but, u see
i just dnt agree with the term 'love is everything'
which meant by here,
it refers to love between two human being, a girl and a boy.
love is not everything deary,
let say if one of you hv a crush on other girl/boy, besides u
if 'love is everything',then why cant you just,
willingly share the same person u love with someone else?
love is everything kn? then, u supposed to willingly sacrifice for love.
does it make any sense?
NO.its not.
ppl CANT share love
especially for girlss
they tend to hv the 'love' for their own
loving is a license for getting hurt
yes, for me
it is.
sorry for being too 'negativeeee'
its reality man ;))
belajar dari pengalaman :)

&& babe/dude,
ta semestinye sy berkata yang anda perlu syg diri lebih bermaksud
mndiskriminasikan pasangan anda.
TIDAK
it just that,
we hv to love ourselves fiercely, passionately
with joy and enthusiasm and pride and dignity.
so that,
when ppl hurt you,
you doesnt feel much pain
saket.but not too much
u will b able to handle urself
b stronger, i mean.
penat kn asek disakiti?
so yes,
i guess with loving ourselves moree
it would change everything in future :))
&& u noe wut else?
miracles happen every day, kn? :)
mungkin oneday i change my mind towards love
who knows?
gudluck in ur love live then ;DD
chill! ;))

Saturday, May 15, 2010

DRIVE.to.hell

aku nyaris nyaris hilang nyawe
bukan seorang mahupon due
tapi tige nyawe dlm kereta
kereta tokio akulah pemandunye

macam si*l macam cil*ke
maen redah keluar saje
ingat ini jalan bapak kau yg punye?
kereta besar aku pedulik ape!

kereta aku kancil sahaje
selit menyelit aku mmg pakar orgnye
ilmu didada menjadi pelita
dari kl dibawe ke mane mane

nasib baek aku ta speed membab* bute
kalau tidak naye ktorang sume
pegi hospital m'hantar member
balek balek ktorg yg kene

amik lesen ta penah belajar ke?
jalan tu jalan aku la gile!!
kau patut tau bile masenye
nak gune minyak atau break kerete!!

aku ingat kau na minx maaf ke ape
angkat tgn pon ta susa mane
ko boleh senyum ta buat pape
mmg naik darah akula jawapnye

empat jejake muke hensem, akal ta gune
amek kau berkali kali aku f*ck off korg sume
na pggil aku pmpan ta gune?
ahhh kau!! lagi ta gune!!

kepade pemandu kereta besar seluruh negare
kau bukan besar mane
setakat besar kepale na tunjuk hebat sini sane
baek ko sumbat kerete dlm kubur drive smpai nerake

.stupid.

Thursday, May 13, 2010

sy STRONG laah! chaiyok2.

today i woke up at 1pm in the AFTERNOON! knowing my parents are off to mersing for some sort of business trip [errrr.maybe kot] && i was like *emm.ble na pegi sarawak nii pa?* haih -.-" thrilling to go there meet up my crazy-annoyed-yet-so-kindhearted sister ever after :DD && now i hv nothing to do instead of sneaking on ppl's blog, asking stupid questions in ppl's formspring.me && (of cos) online my facebook. comment on that picture and this. make fun of my deary juniors. && lastly, i end up making new entry for my own blog. and here i am. blogging. dun actually hv any idea to write things. but,i then open a website. a forum act. dat i discover this one girl saying something sweet and very adorable. she's talking about "a GIRL". yes. she's talking about us. a person which ppl (mostly, guys) always think we're not brave enuff. strong enuff. or anything else. which mean by them, everything is "less" enough. its us. a girl. she said;


"i'm a girl
and normal girl have their own feelings and emotions.
we cry, we laugh, we get mad, we talk, we gossip,
we do all normal girls love to do.
but one thing that i eventually know about girls,
they have great heart towards love,
{once they fall in love, they sometimes get out easily,
deep inside they hurt so much but eventually they will be fine,
they cry when they started to miss,
the laugh randomly to hide the pain,
they talk alone often and imagine that his in front of them, } so true!
and girls always try to give chances to life,
to fall in love and have a great life in future,
because girls are strong,
and just because of a guy they can be stronger than before,
and every step that she takes,
she always remember her past
and determine to herself to be better everyday of her life now."


so, seriously i tell you my dear friend.
do whatever it takes to get ur LOVE
but do remember. love is not everything
being in love is just a passion
u should never make a decision based on love
dun over limit ur love towards guys.
love urself more than anything else
girls are always get hurt from boys
so, it clearly shows u that it is a MUST to love urself more than anything else
think about it sayang
its not worth it to love someone dat always hurt u.
it doesnt mean dat i wanted u guys to hate each other or whateva craps it is
but, always think wisely before u decide
or what u wanted to do
dont do stupid thing for a guy
do something sweet for ur own self
think about you. love urself.
&&my fren
always remember this
he is not ur husband yet
he is not in ur priorities list
study, family && me myself is my priority.
love urself amy
love it with all ur heart.
just left a few of it for someone else to fill in
but not too much.
you can do this amy.
yes u can :)
i love you, myself *wink wink

Wednesday, May 12, 2010

currently; WIDOWED!

sy ta suke menunggu. kenape? idk why. but, i do hate it. sangat pantang ble org wat sy tggu dy. ish! geram. mcm na pukul pukul jep. bole ta? luckily, am raised with full of manners, okeh ppl?

tp ble da besa nii jep jd agak kurg sopan di mate masyarakat sekeliling. mengape? yes. dis one i got the answer. bcause, ppl change dear. ppl do change. i learn it frm my besties. && all i hv to do is. adapting the changes. dats wut she taught me. && i always TRY to adapt. then, with dat. u hv to adapt my changes too. DEAL? great.

usually, sy nii direct jep ble berkate kate. but, this one. seriously. he makes me out of words. tataw na cakap ap. act, before this. i do met someone yg buat sy speechless. so, this one is the second person yg buat sy terkesima sebentar 0.o" adoii.mengapa? maybe. just maybe. ish, ntala. i dont hv the answer. jawap kn awk. bole?

this lately, i bcme more sensitive. sumpah. u really don't want to know how sensitive i am. all i hv to say to those deary girls && boys; sy mnta maaf kalau kalau u r the person whom i pick to let all my shitty out off u guys. i apologize on my rudeness. tolong jangan cari pasal ngan sy. even gurau kasar pon tabole. just for a moment. afterward okeh kot nnty :)) maybe sy tngah bengang dgn satu 'KAWAN' sy nii. mungkin laa. sy da maafkan dy. cume susaa na lupekan kn? sokay. time is the key. give US some space to think. wisely, i mean. oraite? [kau lah sape lg.ote]

oh. sy da makin kurang shopping. tatau la kenape. is it a good thing or a bad thing? maybe in money aspect, it is a good thing. tp tp ble berkate kate tentang amy tuanputerii? mcm pelik jep rase. tulaaa. my closet pon da out of baju tawu ta. hish. payah nii. kene kua jugak. beli baju :DD hooray!

tbe tbe terase na keje lah.bole ta? tmbah duet poket. best gak kn kn :)) hmmmph! bosan lah. tataw na watpe da. adoiiii

Monday, May 10, 2010

M stands for? *muddy in love

in the car.heading to melaka
[going to send my notty-yet-so-brilliant brother, meww to matriks at lendu]

pa : ma,u tolong tgk kn kat lorong touch 'n' go tu ad tambah nilai kn? [quite harsh]
ma : ade.nape pa?u da rabun ke?
pa : saje jep.da nmpak da td [sengih sengih]
ma : da nmpak tgk la sendiri.na mara mara i pulak.
pa : mne ad i mara. tp sayangggggg~ :))

still in the car
[odw to the next location : na g mam ikan bakar.nyummy!]

ma : pa, ade org jual mangga lah
pa : [still driving.no reaction]
ma : macam manis jep kan mangge tu
pa : eleh, nak la tu [take a lap to make a u-turn back to the stall]
ma : eheh.eleyh, papa pon na jugak kan~

at supermarket

ma : pa, tgk nii.lampu dy mcm ad energy gitu
pa : [try to touch the 'energy' table lamp <--sort of.haha]
ma : rase ap?
pa : u try la pegang
ma : ish,takot lah
pa : [take mama's hand and forcing her to touch that 'energy' sort-of-table-lamp thingy]
ma : tanak! tanak! [in da'same time she's laughing, act.haha]

&&finally, momma manage to touch dat thing with full of proud and make a yes!-i-made-it reaction :))
haha.kawaii :DD

then,
pa : hish kampung la u nii
ma : [still in 'dat' mode]
pa : haha.kampung

cute isnt it?
:)) they were like two romantic-twenties-year-old-fresh-couple
bt the fact is, they are now in late thirties && forties.
and yet still loving each other.

there's lots of couples outside there that love their partner so darn much at the beginning of the relationship.but, when they find someone else that suit better or they think they are.the LOVE seems to be faded away.just like that.

people,
do appreciate what you got now
don't eva try to find something better
cuz, u aren't that 'PERFECT' either



ohh.and momma&&papa. i love you so darn much :))
u guys are the best parent ever after :DD
muah muah!




&&to my gorgeous mother, HEPI mama's DAE < 33

follower blog ini :)